Odpowiedzi

2010-02-05T19:14:43+01:00
X - dlugosc 1
x + 10 - dlugosc 2
2 (x+10) - dlugosc 3

x + x + 10 + 2x + 20 = 230
4x = 200
x=50

Odp. Pierwsza czesc ma 50cm.
2010-02-05T19:20:38+01:00
Dane:
x---------->I część deski
x+10------>II część deski
2*(x+10)--> III część deski
długość całej deski-230 cm
Szukane:
długość pierwszej części deski
----------------------------------
Dodajemy wszystkie kawałki deski
x+x+10+2(x+10)=230
x+x+10+2x+20=230
4x=230-10-20
4x=200
x=50

Pierwsza część deski wynosi 50 cm
Druga część deski wynosi 60 cm ( bo x+10=50+100
Trzecia częśc deski wynosi 120 cm ( bo 60 cm*2=)
Spr:
50+60+120=230
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-05T19:22:06+01:00
X - dł. 1 cz
y dł. 2 cz
z- długość 3 cz

x+y+z=230cm
x=y-10
z=2y

y-10+y+2y=230
4y=240 / 4
y=60

x=60-10=50
z=2*60=120

spr.
120+60+50=230

Pierwsza część ma 50 cm. ;)