Odpowiedzi

2010-02-05T19:21:58+01:00
X-liczba osob w klasie IIa
1,25x-liczba osob w klsie IIb

2,25x=45|:2,25
x=20

1,25x=1,25*20=25
7 4 7
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-05T19:23:33+01:00
X- IIa
x + 25%x - IIb
x + x + 25% x = 45
2x +25% x = 45
2 ¼ x = 45 |:2 ¼
x = 20
20 - IIa
20 + 25% * 20 = 20 + 5 = 25 - IIb
Spr. 20 + 25 = 45
3 2 3
2010-02-05T19:24:33+01:00
Liczba uczniów w klasie IIb - x
liczba uczniów w klasie IIa - y

x + y = 45
x = 1,25y

x= 45 - y
45-y=1,25y
-y - 1,25y = - 45
- 2,25 y =- 45 / -2,25
y= 18
x=45 - 18
x = 27

odp. w klasie IIb jest 27 uczniów a w klasie IIa 18 uczniów.
4 3 4