Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-05T19:25:25+01:00
X - liczba osób w klasie III a
y - liczba osób w klasie II b

y+x = 45
y = 125%x

125%x+ x=45
1,25x + x=45
2,25x = 45
x = 20
y = 25
w klasie IIa jest 20 osób,
w klasie IIb 25.
42 4 42
2010-02-05T19:27:52+01:00
W klasie IIb jest o 25% więcej osób niż IIa. W sumie w tych klasach jest 45 osób. Ilu uczniów liczy każda z tych klas? to zadanie ma być w formie równania :)


x-il.osób w kl. IIa
0,25y-il.osób w kl.IIb
45-il.osób w obu klasach
x+0,25y=45- -II-


x+0,25y=45 i to trzeba obliczyć=]
a to proste=]
powodzenia^

24 2 24