Odpowiedzi

2010-02-05T19:26:50+01:00
Siedlisko to miejsce, któro zamieszkuje dany organizm np. tasiemiec- jelito cienkie człowieka

nisza ekologiczna- to miejsce, sposób życia, potrzeby życiowe i funkcje jakie organizm pełni w środowisku. Granice niszy wyznaczają warunek w którym dany organizm jest w stanie przeżyć, rozmnożyć się i zasiedlić nowe tereny.
11 3 11
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-05T20:07:41+01:00
1. Siedlisko to przestrzeń, w której występuje dany organizm. Natomiast nisza ekologiczna to wszystkie wymagania organizmów danego gatunku, niezbędne do przeżycia i wydania na świat potomstwa.

2. żołędnica i koszatka ( niewielkie gryzonie, prowadzące nocny tryb życia, które zamieszkują lasy liściste i mieszane. Ich wymagania są prawie identyczne - żywią się żołędziami, orzechami laskowymi oraz owadami. Jednak koszatka szuka pokarmu na drzewach, a żołędnica na ziemi)
16 4 16