Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-05T19:57:58+01:00
Budowla romańska - kościół św. Andrzeja w Krakowie
Budowla gotycka - katedra w Reims (Francja)

Gontyna - rodzaj budowli sakralnej u Słowian, miejsce ich spotkań i modlitw

sztuka ludwisarska - sztuka odlewania dzwonów, armat i moździerzy.
7 4 7
2010-02-05T19:58:05+01:00
* Rotunda św. Gotarda w Strzelinie
* Kaplica zamkowa św. Mikołaja w Cieszynie
* Rotunda świętego Prokopa w Strzelnie
* Rotunda w Stroni k. Oleśnicy
* Rotunda św. Jana Chrzciciela w Grzegorzowicach (woj. świętokrzyskie)
* Kaplica zamkowa w Legnicy
* Kościół św. Idziego
* Kolegiata św. Pawła w Kaliszu
* Kościół NMP w Górce pod Ślężą (obecnie Sobótka)
* Kościół św. Idziego we Wrocławiu
* Kościół Narodzenia Najświętszej Maryi Panny w Tulcach,
* Kościół św. Katarzyny w Świętej Katarzynie k. Wrocławia,
* Kościół św. Michała w Tyńcu pod Wrocławiem
* Kościół św. Mikołaja w Wysocicach k. Miechowa,
* Kościół św. Jana Chrzciciela w Prandocinie k. Miechowa
* Kościół św. Jana Jerozolimskiego
* Kościół św. Wojciecha w Krakowie
* Kościół Imienia Najświętszej Marii Panny w Inowrocławiu
* Druga katedra na Wawelu
* Romańskie katedry w Poznaniu i w Gnieźnie
* Katedra w Płocku
* Kolegiata św. Marcina w Opatowie
* Kościół Świętej Trójcy i Najświętszej Marii Panny
* Kolegiata Świętych Piotra i Pawła w Kruszwicy
* Kościół św. Andrzeja w Krakowie
* Kościół NMP w Czerwińsku
* Kościół NMP na Piasku we Wrocławiu
* Kościół św. Wojciecha w Kościelcu k. Proszowic,
* Kościół św. Jakuba w Sandomierzu
to są budowle romańskie
61 3 61
a te wszystkie to romanskie?? napisalabys 5 gotyckich?