1)Suma dwóch liczb jest równa 1136. Druga z nich jest trzy razy mniejsza niz pierwsza. Jakie to liczby?
2)Różnica dwóch liczb wynosi 96. Jedna z nich jest 4 razy większa od drugiej. jakie to liczby?
3)
a)Janek dodał cztery liczby , z któruch każda następna była o 1 mniejsza od porzedniej i otrzymał 34. Jakie to były liczby?
b)Ania wybrałą pewną liczbę po czym zsumowała połowę , jedną czwartą i jedną ósmą tej liczby . Otzrymała 21 . Jaka to liczba?

TO MUSZA BYC RÓWNANIA TO PILNE PROSZĘ !!!!!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-05T20:00:45+01:00
1)Suma dwóch liczb jest równa 1136. Druga z nich jest trzy razy mniejsza niz pierwsza. Jakie to liczby?
x+y=1136
y=1/3x

x+1/3x=1136
y=1/3x

4/3x=1136
y=1/3x

x=1136*3/4
y=1/3x

x=852
y=1/3*852

x=852
y=284

2)Różnica dwóch liczb wynosi 96. Jedna z nich jest 4 razy większa od drugiej. jakie to liczby?

x-y=96
x=4y

4y-y=96
x=4y

3y=96
x=4y

y=32
x=4*32

y=32
x=128

3)
a)Janek dodał cztery liczby , z których każda następna była o 1 mniejsza od poprzedniej i otrzymał 34. Jakie to były liczby?
x
x-1
x-2
x-3

x+x-1+x-2+x-3=34
4x=34+3+2+1
4x=40
x=10

x-1=9
x-2=8
x-3=7


b)Ania wybrałą pewną liczbę po czym zsumowała połowę , jedną czwartą i jedną ósmą tej liczby . Otzrymała 21 . Jaka to liczba?

x- pewna liczba
1/2x+1/4x+1/8x=21
4/8x+2/8x+1/8x=21
7/8x=21
x=21*8/7
x=24

7 3 7
2010-02-05T20:06:21+01:00
Zadanie 1
x- jedna liczba
x:3- druga liczba
x + x:3= 1136 /*3
2x=3408 /:2
x= 1704 pierwsza
x:3=580 druga


Zadanie 2
x- jedna liczba
4x- druga liczba
4x-x=96
3x=96
x= 32

Zadanie 3
A)) x- pierwsza liczba
x-1- druga liczba
x-2- trzecia liczba
x-3- czwarta liczba
x+x-1+x-2+x-3=34
4x-6=34
4x=28
x=7
B)) x+0,5x+0,25x+0,125x=21
1,875x=21
x=11,2
nad resztą pomyśl sam/a
NIE MA ZA CO !!!
5 3 5