Odpowiedzi

2010-02-05T20:31:12+01:00
100g *30% =30g - jest to ilosc roztworu nadtlenku wodoru w perhydrolu
100*3%=3g - potrzebna ilosc roztworu nadtlenku wodoru w wodzie sodowej
30:3=10 g

Odp. W celu przygotowania 100g wody sodowej należy użyć 10g perhydrolu.
3 5 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-05T21:04:45+01:00
Perhydrol-30%-roztwór H2O2(nadtlenku wodoru).
Woda utleniona-3%-roztwór H2O2.
Układamy proporcję:
100[g] zawiera 30[g] perhydrolu,
100[g] musi zawierać 0,3*x[g],wody utlenionej,mnożymy na krzyż;
30x=300 II 30,
x=10[g] perhydrolu.
Sprawdźmy:
Cp={(10*0,3)/100}*100%=3%

Odp.Należy wiąć 10[g] perhydrolu.
5 2 5