Odpowiedzi

2010-02-05T20:44:09+01:00
Mg+2HCl -> MgCl2+H2
a)
zadania rozwiązuje z proporcji:

24g Mg- 1mol wodoru
4,8g Mg-x(moli)
x=4,8g*1mol/24g
x=0,2mola

b)
24g Mg- 2gramy wodoru
4,8g Mg-x(g)
x=4,8g*2g/24g
x=0,4g

c)
24g Mg- 22,4dm3 wodoru
4,8g Mg-x(dm3)
x=4,48dm3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-06T00:15:12+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
Mg+2HCl -> MgCl2+H2
Masa Mg=24u, Masa wodoru=1u
Układam proporcję:
24g Mg----1 mol H2 (dane z reakcji)
4,8g Mg-----x moli H2 (dane i szukane z treści zadania)
x=4,8/24
x=0,2 mola H2

b)
dalsze obliczenia wykonuję na podstawie otrzymanej wartości z pkt.a czyli dla 0,2 moli
1 mol H2---------2g
0,2 mole H2-----xg
x=0,2*2/1
x=0,4g H2

c)
1mol H2-------22,4dm3
0,2mole H2----xdm3
x=0,2*22,4
x=4,48dm3 H2