Zadanie 1.
W ciele medłuzy 19/20 masy stanowi woda. Ile gramów ważą substancje inne niż woda w ciele medłuzy o wadze 18 dekagramów?
zadanie 2.
Działka ma kształt prostokąta, którego szerokość wynosi 28 metrów, a długość jest dwa razy większa. Na warzywa przeznaczono ¾ powierzchni działki , a pozostałą część na pasiekę. Ile arów działki przeznaczono a pasiekę?

Czekam. Plis, róbcie wszystkie obliczenia. Z góry dzięki.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-05T20:25:25+01:00
Zad.1.
18 dad = 180g
180g : 20 x 19 = 9 x 19 = 171g
180g - 171 = 9g
Odp. 9 gramów
zad.2.
a = 28m
b = 56m
P= 28m x 56m = 1568m[2]
1568 x 0,75 = 1176m[2]
1568 - 1176 = 392m[2]
392m[2] = 3,92 ara
Odp. 3,92 ara
zad.3.
7,2g x 5 = 36g
540g : 36 g = 15
Odp. Wystarczy na 15 dni
2010-02-05T20:28:33+01:00
Zad.2
szer.= 28m
dł.= 28x2= 56m.
ar=100 m2 (kwadratowych)
warzywa=3/4 - 0,75
pasiek= reszta

obl.
pole działki = 28x56= 1568
0,75x 1568= 1176
1176m. =11,76 arów
392m.=3,92 ary
odp. Na pasiekę przeznaczono 3,92 ary.
2010-02-05T21:02:18+01:00
Zad.1.
18 dad = 180g
180g : 20 x 19 = 9 x 19 = 171g
180g - 171 = 9g
Odpowiedz: 9 g

zad.2.
a = 28m
b = 56m
P= 28m x 56m = 1568m[2]
1568 x 0,75 = 1176m[2]
1568 - 1176 = 392m[2]
392m[2] = 3,92 ara
Odpowiedz: 3,92 a

zad.3.
7,2g x 5 = 36g
540g : 36 g = 15
Odpowiedz: Wystarczy na 15 dni