1. Wykonaj dodawanie:
8+(-6,7)
-12+(-5,3)
5,6+(-3,2)
-8,1+(-7,3)
-2,1+(-4,25)

2.Wykonaj odejmowanie:
-3 5/7 - 6 7/8
10 3/5 - 11 5/7
-8 4/9 - 13 5/6
-6 1/4 - (-3 3/8)
-7 5/6 - (-10 1/7)

3.Wykonaj obliczenia:
2,25 - 3 1/2
-5 1/8 - 0,25
-1,34 - (3 2/25)
-6 2/3 - 5,75)

3

Odpowiedzi

  • p93
  • Początkujący
2010-02-05T20:17:29+01:00
1.
1,3
-17,3
-2,4
-15,4
-6,35
2 1 2
2010-02-05T20:37:26+01:00
1)
8+(-6,7)=1.3
-12+(-5,3)=-17,3
5,6+(-3,2)=2,4
-8,1+(-7,3)=-15,4
-2,1+(-4,25)=-6,35
3)
2,25 - 3 1/2=2,25-3,5=-1,25
-5 1/8 - 0,25=-5,125-0,25=-5,375
-1,34 - (3 2/25)=-1,34-0,08=-1,42
-6 2/3 - 5,75= -6 2/3- 5 75/100=-6 200/300- 5 225/300=
-11 425/300=-12 125/300
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-05T20:46:16+01:00
1.
8+(-6,7)=8-6,7=1,3
-12+(-5,3)=-12-5,3=-17,3
5,6+(-3,2)=5,6-3,2=2,4
-8,1+(-7,3)=-15,4
-2,1+(-4,25)=-6,35
2.
-3 5/7-6 7/8=-3 40/56- 6 49/56 =-9 9/56
10 3/5-11 5/7= 10 21/35-11 25/35=-1 4/35
-8 4/9-13 5/6=-8 8/18-13 15/18=-21 23/18 = -22 5/18
-6 1/4 -(-3 3/8) = -6 1/4 + 3 3/8 = -6 2/8 + 3 3/8 = -3 1/8
-7 5/6 - (-10 1/7)= -7 35/42 + 10 6/42 = 2 13/42
3.
2,25-3 1/2= 2,25-3,5= -1,25
-5 1/8 - 0,25 = -5 1/8 - 1/4= -5 1/8 - 2/8 = -4 7/8
-1,34 - (3 2/25)= -1,34 - 3,08= -4,42
-6 2/3 - 5,75= -6 2/3 - 5 1/4= -6 8/12 - 5 3/12 = -11 11/12
5 4 5