Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-05T20:33:11+01:00
Równanie prostopadłej to
y=1/2x + b
A(6,-1)
za x podstawiamy 6, a za y -1
i dostajemy
-1=1/2*6 +b
b=-4
rownanie prostej prostopadlej to:
y=1/2x -4
2010-02-05T20:35:18+01:00
Y=-2x+8 A =(6,-1)

a₂=-1/a₁
a₂=-1/(-2)
a₂=½

y=½x+b
-1=½*6+b
-1=3+b
b=-4

y=½x-4 <--------- oto rozwiazanie
2010-02-05T20:36:42+01:00
L:y=-2x+8 m1=-2

Warunek prostopadlosci m1*m2=-1 m2=1/2

Rownanie peku prostych:
y-yo=m(x-xo)
Podstwiam m2 i punkt A =(6,-1)

y+1=1/2(x-6)
y=1/2x-4

ODP y=1/2x-4

pozdrawiam

Hans