Odpowiedzi

2010-02-05T20:33:36+01:00

x - waga butelki
y - waga słoika

3x+2y=2x+3y
4x+2y=6

x-y=0
4x+2y=6

x=y
4y+2y=6

6y=6
y=1

x=1
y=1

Butelka waży 1kg.
1 5 1
2010-02-05T20:34:47+01:00
Butelka - x
słoik - y

3x + 2y = 2x + 3y
4x + 2y = 6

2y= 6-4x
y=3-2x
3x+6-4x=2x+9-6x
3x-4x-2x+6x=9-6
3x=3
x=1
y=3-2
y=1
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-05T20:35:48+01:00
Trzy butelki i dwa słoiki ważą tyle samo co dwie butelki i trzy słoiki.
Cztery butelki i dwa słoiki ważą razem 6 kg.
Ile waży butelka?
x-waga butelki
y-waga słoika

3x+2y=3y+2x
4x+2y=6


3x+2y-3y-2x=0
4x+2y=6


x-y=0 /*2
4x+2y=6


2x-2y=0
4x+2y=6
--------------
6x=6/:6
x=1
x-y=0
1-y=0
-y=-1 /:(-1)


y=1
x=1
Mam nadzieję, że pomogłam;)
1 5 1