1. Napisz, kiedy trzeba wykonywać dializę krwi i w jakim celu.
2. Uzupełnij informacje dotyczące kamicy nerkowe.
Przyczyny: .....................................................
Objawy: .......................................................
Profilaktyka: ..................................................
3.Jakie związki, nie powinny znajdowac sie w moczu zdrowego człowieka.
4.Jakie elementy chronią rdzeń kręgowy przed urazami.

2

Odpowiedzi

2010-02-05T21:01:59+01:00
1, dialize wykonuje sie po przeszczepie nerki aby oczyszcic ja ze szkodliwych substancji

2, spozywanie malej ilosci wody, np. nieprzegotowanej.
silny bol w okolicy pecherza
regularnie spozywanie czystej wody

3, erytrocyty, leukocyty, białko, cukier

4, plyn mozgowo - rdzeniowy
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-05T21:03:13+01:00
1.
Czasami nerki człowieka przestają pracować, na przykład na skutek choroby. Wówczas konieczna jest dializa, czyli oczyszczanie krwi ze szkodliwych produktów przemiany materii za pomocą specjalnego urządzenia. Nosi ono nazwę sztucznej nerki lub dializatora.
2.
Przyczyny:
*powstający w nerkach piasek lub kamienie nerkowe [złogi] ze skrystalizowanych składników moczu
*przyjmowanie małej ilości płynów

Objawy:
*silny ból[kolka nerkowa]
*zaburzenia w oddawaniu moczu [bezmocz]
*wymioty
*gorączka
3.
białka, cukry, krwinki czerwone i bakterie oraz krwinki białe
4.
Przed urazami zabezpieczają go wyrostki kręgów, które go otaczają, oraz trzy błony zwane oponami.