Odpowiedzi

2010-02-05T20:48:34+01:00
D=a+2
d=a√2

a+2=a√2
2=a√2-a
2=a(√2-1)
a=2/(√2-1) (usuwamy niewymierność, czyli mnożymy przez (√2+1)/(√2+1) )
a=2*(√2+1)/2-1
a=2√2+2/1
a=(2√2+2)cm

L=4*(2√2+2)
L=(8√2+8)cm

Kwadrat ma obwód (8√2+8)cm
3 4 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-05T21:48:26+01:00
Długość przekątnej kwadratu : a * pierw.2
długość przekątnej z warunków zadania: a + 2
porównujemy:
a * pierw.2 = a + 2
przekształcamy:
a * pierw.2 - a = 2
a * (pierw.2 - 1) = 2
a = 2 / (pierw.2 - 1)

obwód kwadratu = 4 * dł. boku
O = 4 * 2 / (pierw.2 - 1)
O = 8 / 2 / (pierw.2 - 1)

jeżeli potrzebujesz konkretna wartość liczbowa to :
a = 2 / (pierw.2 - 1) = 2 / (1,41 - 1) = 2 / 0,41 = 4,8780 cm
O = 4 * a = 4 * 4,8780 = 19,512 cm


Liczę na Naj ... ;**
4 3 4