Odpowiedzi

2010-02-05T20:54:16+01:00
X - cena czekolady
y - cena batonu

4x + 4y = 12
2x + 6y = 9,2

x + y = 3
x + 3y = 4,6

odejmujemy stronami (od drugiego pierwsze)

2y = 4,6 - 3 = 1,6
y = 0,8

x = 3 - y = 3 - 0,8 = 2,2

Odp. czekolada jest o 1,4 droższa od batonu
1 5 1
2010-02-05T20:58:07+01:00
Cztery czekolady i cztery batony kosztują 12zł.
dwie takie czekolady i sześć batonów kosztuje 9,20zl.
co jest droższe:czekolada czy baton? o ile?
x-cena czekolady
y-cena batonu

4x+4y=12
2x+6y=9,20 /*(-2)


4x+4y=12
-4x-12y=-18,40
----------------------------

-8y=-6,40/ :(-8)
y=0,80
4x+4y=12
4x+4*0,8=12
4x+3,2=12
4x=12-3,20
4x=8,80 /:4


x=2,20
y=0,80
2,20-0,80=1,40zł
Czekolada jest droższa o 1,40 złoty...
Mam nadzieję, że pomogłam;)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-05T21:06:54+01:00
Czekolada - a
baton - b

4a+4b=12 |:4
2a+6b=9,2 |:2

a+b=3
a+3b=4,6

a=3-b
3-b+3b=4,6

a=3-b
3+2b=4,6

a=3-b
2b=1,6 |:2

a=3-b
b=0,8

a=2,2


czekolada
2,2-0,8=1,4 - o tyle jest droższa