Odpowiedzi

2010-02-05T20:58:30+01:00

L=28cm
L=2a+2b


28=2a+2b
a=b+2

28=2(b+2)+2b
a=b+2

28=2b+4+2b
24=4b
b=6

a=6+2
a=8

a=8cm
b=6cm

Boki tego prostokąta wynoszą 8cm i 6cm.


3 5 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-05T20:58:55+01:00
A= 1 bok
b=2 bok

b=a+2

2a+2b=28cm
2a+2(a+2)=28
2a+2a+4=28
4a=28-4
4a=24
a=24:4
a=6cm

b=a+2=6+2=8cm

boki prostokata maja 6cm i 8cm
6 5 6
2010-02-05T21:04:58+01:00
Dane:
obwód prostokąta - 28 cm
dłuższy bok - b
krótszy bok - a


2a + 2b = 28
b - a = 2 / x 2

2a + 2b = 28
2b - 2a = 4

4b = 32 / : 4
b = 8

b = 8
-a = 2 - 8

b = 8
-a = -6 / x -1

b = 8
a = 6

Odp. Boki prostokąta mają wymiary 6 cm x 8 cm.



1 5 1