Odpowiedzi

  • KTM
  • Początkujący
2010-02-05T21:03:45+01:00
10x+y=6*(x+y)
10x+y=6x+6y
4x=5y
x=5
y=4
Odp. Ta liczba to 54, bo 6*(5+4)=6*9=54;)
4 3 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-05T21:08:24+01:00
Ta twoja cyfra to :
xy , czyli 10x + y (x - liczba dziesiątek , y-cyfra jedności)

x+y - suma cyfr danej liczby dwucyfrowej

10x+y = 6 (x+y)
10x+y = 6x + 6y
10x - 6x = 6y - y
4x = 5y

z tego wynika że:
x = 5
y = 4

Czyli jesli ta liczba to xy , więc bd to 54.

Odp. 54 .

_____________
pozdro ;d
4 4 4
2010-02-05T22:14:11+01:00
Liczba dwucyfrowa jest 6 razy większa od sumy swoich cyfr. Znajdź te liczbę.

a - cyfra dziesiątek
b - cyfra jedności

10a+b=6(a+b)
10a+b=6a+6b
4a=5b

a=5
b=4

Ta liczba to 54.
4 4 4