UKŁADY RÓWNAŃ

Stół i 6 krzeseł kosztowały 1020zł. Cenę stołu obniżono o 10% , a cenę krzesła o 20%. Teraz za zestaw trzeba zapłacić 846 zł. Ile kosztował stół ,a ile krzesło przed obniżką . ?

ODPOWIEDZI :

stół 300 zł.
krzesło 120 zł.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-05T21:11:35+01:00
Stół i 6 krzeseł kosztowały 1020zł. Cenę stołu obniżono o 10% , a cenę krzesła o 20%. Teraz za zestaw trzeba zapłacić 846 zł. Ile kosztował stół ,a ile krzesło przed obniżką

x - cena stołu
y - cena krzesła

x+6y=1020
0,9x+6*0,8y=846

x=1020-6y
0,9(1020-6y)+4,8y=846

918-5,4y+4,8y=846
-0,6y=-72
y=120

x=1020-6*120
x=1020-720
x=300

x=300
y=120
1 5 1
2010-02-05T21:15:31+01:00
S+6k=1020
90%s+80%*6k=846

s=1020 - 6k
0,9*(1020 - 6k) + 0,8*6k=846

918 - 5,4k + 4,8k= 846
-0,6k= 846 - 918
-0,6k=-72 |: -0,6
k=120

s=1020 - 6*120
s=1020 -720
s=300