Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-05T21:15:29+01:00
1. Jezus Chrystus.
2. Dają nam łaski uświęcające potrzebne do zbawienia.
3. Na Ostatniej Wieczerzy.
4. "Ja Ciebie chrzczę, w imię Ojca i Syna i Ducha Świętego. Amen".
  • KTM
  • Początkujący
2010-02-05T21:30:52+01:00
1. Sakrament święty ustanowił Chrystus
2.
Chrzest - jest to pierwszy i najpotrzebniejszy sakrament, który gładzi grzech pierworodny i grzechy przed chrztem popełnione, włącza do Kościoła i otwiera drogę do innych sakramentów.

Bierzmowanie - Istotą tego sakramentu jest przekazanie Ducha Świętego, umocnienie wiary oraz uzdolnienie do świadczenia o niej oraz jej obrony.

Eucharystia - jest pamiątką ukrzyżowanego i zmartwychwstałego Chrystusa, czyli żywym i skutecznym znakiem Jego ofiary, złożonej raz na zawsze na krzyżu i działającej do tej pory dla całej ludzkości

3. Sakrament pokuty ustanowił Pan Jezus w dniu zmartwychwstania , Eucharystię podczas Ostatniej Wieczerzy, Kapłaństwa w Wielki Czwartek

4. Obrzęd udzielany jest przez polanie głowy wodą i wypowiedzenie słów: Ja ciebię chrzczę w imię Ojca i Syna i Ducha Świętego (formuła Trójcy Świętej).






2010-02-05T21:31:11+01:00
1. Ustanowił ją Pan Jezus.
2.Przyjęcie ich przybliża nas do Boga i do zbawienia.
3.Pokuty-będąc na modlitwie w ogrodzie Oliwnym przed pojmaniem. Eucharystia- podczas ostatniej wieczerzy z apostołami Kapłaństwa-w Wielki Czwartek.
4."Ja Ciebie Chrzczę w imię Ojca i Syna i Ducha Świętego" Ale należy pamiętać by nie wymawiać słowa"Amen"


Mam nadzieję,że pomogłam:)