Odpowiedzi

2010-02-05T21:19:32+01:00
Był chaos w państwie, bo trudno było ustanowić jakieś nowe prawo, bo nawet gdy jedna osoba mówiła "veto" ustawa musiała być wycofana i nie została wdrażana w życie.
3 3 3
2010-02-05T21:20:29+01:00
Liberum veto

na sejmach jeden poseł ( mógł być przekupiony przez zaborców lub kogoś innego) mógł zerwać ustawę.
tak się stało ( z tym przekupstwem) w przypadku zatwierdzenia zaborów w 1773r. Polska przez jednego posła który głosował na nie straciła wolność i zatwierdziła 3 i 2 rozbiór POLSKI


liberym veto - nie zgadzam się tłum.
chyba liberum veto a nie liberym
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-05T21:21:30+01:00
Liberum veto umożliwiało zrywanie obrad tylko przez jednego posła, któremu to nie odpowiadało. Często posłowie kierowali się tylko własnym dobrem, a nie dobrem państwa. innie kraje często też przekupywali posłów żeby zrywali obrady i przez to one rządziły naszym krajem.
Bardzo dobra odpowiedź ;) I dziękuje też za pomoc