Siemka;) mam prosbe o zinterpretowanie tych zadan zamknietych od 54 do 63;) klucz odp nic mi nie mowi nie moge sobie poradzic z rozwiazaniem tych zadan:( a w nast tyg mam spr ;( pomozcie;(( omowcie mi te wszystkie zadania . w zalaczniku : zadania i klucz odp .wiec pozostaje mi tylko dziekowac ;) bo nie dlugo sie zbliza matura z matmy i mamy powtorki nie potrafie sama ich obliczyc a jesli mam wzor obliczenia to przeanalizuje je sobie i wkoncu dojde do tego jak to obliczyc ;) dziekuje wam;* daje max ;)

2

Odpowiedzi

2010-02-05T21:58:43+01:00
Odpowidzi dodalam w załączniku
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-05T22:24:43+01:00
54. B ponieważ prosta kreska I przy 3 oznacza większe lub równe ≥3;
Ukośna kreska \ przy - 2 oznacza tylko mniejsze< -2 . Ważne są te kształty kresek
55.IxI ≤ 3
x≤ 3 lub x ≥ -3 bierzemy dwie przeciwne liczby i przeciwne znaki > Tak najprościej nam tłumaczyła nasza matematyczka
Jak zrobi się rysunek to one się pokryj,a stąd odp <-3;3>
56 tak samo się robi
57. wyciągamy spod pierwiastka jako wartość bezwzględną

I1-√3I + I1+√3I = -1+√3 + 1+ √3 = 2√3
58 Jak podstawisz za x liczbę -2, albo 0 to zawszewychodzi 1. Pamiętaj że wartość bezwzględna z liczby ujemnej daje liczbę dodatnią
59
Ix-2I <5
x<7 lub
-(x-2) <5
-x+2<5
-x< 3
x> -3
Odp. (-3,7)
60. Kreska prosta przy 2 ( ważna liczba dodatnia) czyli IxI≥2
61 do x + 3 =5 Ponieważ jest to odległość od liczby ujemnej to nie bierzemy minusa pod uwagę
62. to samo co wyżej x-2≤3 nie większa czyli mniejsza lub równa
63 x+3 = x-4
Mam nadzieję że coś ci pomogłem