Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-05T21:45:55+01:00
Pozytywne znaczenie :
- przydatne do produkcji kosmetyków
- wykorzystywane do produkcji pożywienia
- urzeźniają glebę
Negatywne znaczenie:
- wydzielają trujące substancje
- odcinają dopływ światła do głębszych warstw wody
- zamulają wodę
2010-02-05T21:47:06+01:00
Znaczenie glonów:
*stanowią pokarm dla zwierząt wodnych [plankton]
*wzbogacają atmosferę i hydrosferę w tlen
*są wykorzystywane jako pasza dla zwierząt [listownica, morszczyn]
*stanowią białkowy pokarm dla człowieka [chlorella, listownica]
*przemysł tekstylny i papierowy wykorzystuje kwas alginowy [z brunatnic] do impregnacji tkanin [aby były nieprzemakalne]
*w przemyśle spożywczym są używane do produkcji galaretek, lodów, majonezu
*służą do produkcji antybiotyków, witamin, maści na oparzenia
*są wykorzystywane w przemyśle kosmetycznym
*są boindykatorami [wskaźnikami] zanieczyszczenia wody [np. chlorella]
*powodują zakwity wody
*zapychają filtry, utrudniając przepływ wody
*obrastają i obciążają statki.
=D