Odpowiedzi

2010-02-05T21:50:24+01:00
Http://www.sciaga.pl/tekst/93097-94-wywiad_z_aleksandrem_fredro

zobacz sobie.;)
nie bede wklejać bo jeszcze mi konto usuną.;dd
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-05T21:51:55+01:00
Aleksander Fredro - opowiada o sobie .

Dzisiaj będę rozmawiać ze znanym artystą,pisarzem - Aleksandrem Fredro.
-Witam Pana !
-Dzień dobry !
-Panie Aneksandrez, proszę opowiedzieć o swoim dzieciństwie ...
-Urodziłem się 20 VI 1793 roku w Sucharowie , całkiem niedaleko Przemyśla . Mam ośmioro rodzeństwa więc nigdy się nie nudzimy.
Wychowałem się w majątku Beńkowa Wisznia, a po śmierci mamy we Lwowie.
-A jak Panu szła nauka ? Gdzie się Pan uczył?
-Uczyłem się w domu, chociaż te nauki nie przyniosły mi wielkich korzyści. Wolałem polować,jeździć konno i bawić się.
-Czyli nie miał Pan zbytnio zapału do nauki?
-Tak , zgadza się.
-Mając szesnaście lat , uciekł pan z domu, dlaczego ?
-Był to rok 1809. Do galicji wkroczyły wojska Napoleona, więc wstąpiłem do armii Legionów Polskich.
-Kiedy zetknął się Pan po raz pierwszy z teatrem i literaturą polską ?
-Pierwszy raz? To Było tuż po kampanii w 1809roku. Satcjonowałem wstedy jako porucznik na terenie Księstwa Warszawskiego
-W jakim celu i kiedy pojechał Pan do Paryża ?
-Pojechałem tam w 1812 roku, ponieważ brałem udział w kampanii rosyjskiej.
-Kiedy opublikował Pan pierwsze utwory?
-Do Polski wróciłem w 1815 roku i tu opublikowałem pierwsze wiersze, jednoaktówki itp.
-Po ślubie z Zofią Skarbkową w 1828 roku stworzył Pan kilka dzieł ; czy to właśnie ślub był natchnieniem ?
-Myślę, że to całkiem możliwe, ale nigdy sie nad tym nie zastanawiałem.
-Dlaczego napisał Pan "Zemstę"?
-Niedługo po ślubie z Zosią postanowiłem przestudiować dokumenty , związane ze starym zamkiem.Poznając historię sporu sądowego między dwoma właścicielami zamku, doszedłem do wniosku, że można by napisać o tym całkiem ciekawą komedię.
-No dobrze, komedia napisana. Uważa Pan ,że "Zemsta" odniesie sukces i otrzyma pozytywne opinie ?
-Mówią, że o gustach się nie dyskutuje. Na pewno ci, którzy lubią humor i śmieszne sytuacje , polubią ten utwór.natomiast ci, którzy wolą horrory i czarne charaktery , mogą uznać "Zemstę" za bezsensowny utwór.
-Cóż , dziękuję P:anu za bardzo interesujący wywiad i żcyczę dalszych sukcesów.
-Ja również dziękuję , miło mi się rozmawiało.
-Do widzenia !
-Do widzenia !

Wywiad na ocenę bdb ^^
1 1 1
2010-02-05T21:56:20+01:00
Naszym gosciem w studio jest Aleksander Fredro . Witam serdecznie !
Witam..
Moze zaczniemy od tego , jakie znane ksiazki pan napisal??
Moim najbardziej znanym utworem literackim jest Zemsta.
Tak, kazy o tej lekturze teraz slyszal...
Owszem, jest ona o tym jak to dwoch sasiadow bylo ze soba w klotni a ich dzieci zakochaly sie w sobie ........ itd.