Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-05T22:07:23+01:00
Długość odcinka łączącego ramiona trapezu (górnej podstawy)=2x
długość dolnej podstawy=5x

5x-2x=9
3x=9
x=3

2x=2*3=6
5x=5*3=15

Odp. Długość górnej podstawy wynosi 6 cm, zaś dolnej 15 cm.
4 2 4
2010-02-05T22:09:39+01:00
X-I podstawa
y-II podstawa

x:y=5:2 (tylko to piszesz w ułamku i potem wychodzi proporcja)
x-y=9

2x=5y
x-y=9

2x=5y
x=9+y

2*(9+y)=5y
x=9+y

18+2y=5y
x=9+y

-3y=-18 /:(-3)
x=9+y

y=6
x=15

długość odcinka łączącego ramiona tego trapezu: (x+y):2=(15+6):2=21:2=10.5
4 2 4