Odpowiedzi

2010-02-05T22:39:37+01:00
P= (|AB|+|CD|)*H/2 = 318 cm²
P= 53cm*H/2=318 cm²
H=12cm
Pole trójkata 1/2*|CD|*H= 150cm²
1 2 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-05T23:41:01+01:00
Pole trapezu ABCD równa się 318 cm2. Długości podstaw tego trapezu wynoszą AB =28cm, CD =25cm. Oblicz pole trójkąta ACD.

P trapezu=1/2(a+b)*h
318=1/2(28+25)*h
318=1/2*53*h
h=318*2:53
h=12 cm

Ptrójkąta=1/2*25*12
P=25*6
P=150 cm²
1 1 1