Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-05T22:58:02+01:00
A) magnez - 24 zapisujemy:

24
12 Mg

b) magnez - 25 zapisujemy:

25
12 Mg

c) magnez - 26 zapisujemy:

26
12 Mg

Dolna liczba to liczba protonów (liczba atomowa).
Górna liczba to liczba nukleonów, czyli protonów i neutronów razem (liczba masowa).

Obliczamy:
a)

24
12 Mg

24 nukleony - 12 protonów = 12 neutornów

b)

25
12 Mg

25 nukleonów - 12 protonów = 13 neutronów

c)

26
12 Mg

26 nukleonów - 12 protonów = 14 neutronów

Odp. Najwięcej neutronów ma Mg - 26.
3 2 3
2010-02-05T22:58:28+01:00
A) liczba neutronów: liczba masowa - liczba atomowa
24-12=12
25-12=13
26-12=24
c ma najwięcej neutronów
2 5 2
2010-02-05T23:01:11+01:00
A 24-12=12
b.25-12=13
c.26-12=14

odejmuje sie liczbe atomową od masoej i wychodzi ileość neutronów
masowa to jest ta 24,25,26 a atomowa jest stała dla kążdego pierwiastka. Każdy ma inną ale stała