Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Roma
  • Community Manager
2010-02-06T00:29:07+01:00
V - objętość walca
Pb - pole powierzchni bocznej
h - wysokość walca
r - promień podstawy
powierzchnia walca jest kwadratem, czyli
h = 2πr
V = πr²h
V = 54 / π cm³
54 / π = πr²* 2πr
54 / π = 2*π²r³ /:2*π²
r³ = 27 / π³
r = ∛27 / π³
r = 3 / π cm
h = 2π * 3 / π
h = 6 cm
Pb = 2πrh
Pb = 2π* 3 / π * 6
Pb = 36 cm²
odp. Pole powierzchni bocznej wynosi 36 cm².
2010-02-06T00:41:15+01:00
V=54/π cm³
H=2πr
V=πr²*H
54/π=πr²*2πr
54/π=2π²r³ /*π
54=2π³r³ /:2
27=π³r³ /∛
3=πr
r=3/π cm

Pb=H²
Pb=(2π*3/π)²
Pb=6²=36 cm²