Odpowiedzi

2010-02-06T09:12:20+01:00
Witaj
dane: m=0,75kg, cp=85%=0,85, M=80g/mol
szukane: mx
mCu = cp*m/100% = 0,6375kg = 637,5g Cu

80g CuO zawiera 64g Cu
x----------------------- 637,5g Cu
---------------------------------------------
x = 80g*637,5g/64g = 796,9g CuO
pozdrawiam
czarnadziura
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-06T09:14:22+01:00
Odp.
Obliczam zawartość masową (wagową w stopie brązu,jest to stop miedzi z cyną),
m Cu=0,75[kg]*85%=0,64[kg],
Sorki ,nie ma tlenku miedzi (III),może to być jakiś tlenek złożony ale główną wartościowością Cu jest (II),CuO,obliczam masę molową CuO;
M CuO=64[g/mol]+16[g/mol]=80[g/mol],układam proporcję:
64[g]Cu - 80[g] CuO,
640[g]Cu - x[g] CuO
x=800[g]CuO.
Odp.
Ta ilość miedzi jest zawarta w 800[g]CuO.
2010-02-06T14:59:33+01:00
M = 0,75kg
cp = 85% = 0,85
M = 80g/mol

szukane
mx
mCu = cp * m/100% = 0.6375kg = 637.5g Cu

80g CuO zawiera 64g Cu
x ---- 637,5g Cu
x = 80g * 637.5g/64g = 796.9g CuO