Temat:Rozwiązywanie zadań tekstowych z zastosowaniem układów równań
Zadanie 41.W ogrodzie mandaryna były bażanty i króliki.Razem miały 35 głów i 94 nogi.Ile było bażantów,a ile królików
Zadanie 23.Pan Karol pobrał z bankomatu 320 zł.Kwotę te otrzymał w banknotach o nominałach 50 zł i 10 zł.Obliczył,że gdyby banknotów pięćdziesięciozłotowych byłe tyle,ile jest dziesięciozłotowych ,a dziesięciozłotowych tyle,ile pięćdziesięciozłotowych,to wypłacona kwota byłaby dwukrotnie większa.Ile banknotów każdego rodzaju wydał bankomat panu Karolowi.
Zadanie 24.Hodowla karpi i pstrągów przygotował do sprzedaży 500 ryb,przy czym karpi było o 140 więcej niż pstrągów.Hodowca sprzedał trzy czwartek liczby karpi i dwie trzecie liczby pstrągów.Ile ryb przygotowanych do sprzedaży pozostało u hodowcy?
Zadanie 28.Ojciec ma dwa razy tyle lat,ile w sumie mają jego dwaj synowie.Starszy syn ma 11 lat.Za 20 lat ojciec będzie miał tyle lat,ile będą mieli obaj synowie w sumie.Ile lat ma ojciec,a ile młodszy syn?
JAK KTOŚ WIE JAK ZROBIĆ TE ZADANIA TO PISAĆ I WSZYSTKIE ZROBIĆ BO SĄ POTRZEBNE NA PONIEDZIAŁEK

2

Odpowiedzi

2010-02-06T09:12:09+01:00
Zadanie 41.
94 / 4 = 23,5
94 / 2 = 47
zakładając że będzie 12 królików i 23 bażantów = to razem 35 głów
a 48 lap + 46 łap to 94 łapy
Zadanie 23.
5 - 50zł
7 - 10zł
Zadanie 24.
500 - 140 = 360
360 / 2 = 180
180 + 140 = 320
320 x 1/3 = 106
180 x 1/4 = 45
106 + 45 = 151
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-06T09:15:53+01:00
Zadanie 41.W ogrodzie mandaryna były bażanty i króliki.Razem miały 35 głów i 94 nogi.Ile było bażantów,a ile królików

bażant - 2 nogi
królik - 4 nogi

x + y = 35/*(-2)
2x + 4y = 94

-2x - 2y = -70
2x +4y = 94

2y = 24/:2
y = 12

bażantów jest 12
króliki = 35-12 = 23

Zadanie 28.Ojciec ma dwa razy tyle lat,ile w sumie mają jego dwaj synowie.Starszy syn ma 11 lat.Za 20 lat ojciec będzie miał tyle lat,ile będą mieli obaj synowie w sumie.Ile lat ma ojciec,a ile młodszy syn?

x lata ojca
y lata starszego syna
z lata młodszego syna
y=11

x=2(z+y)
x=2(z+11)
x=2z+22

za 20 lat
x+20=y+20+z+20
x=y+z+20
x=11+z+20
x=z+31

x=2z+22
x=z+31 odejmuje stronami rownania

0=z-9
z=9
x=2*9+22
x=18+22=40
ojciec ma 40 lat, drugi syn ma 9 lat

pozostałych zadań niestety nie potrafię rozwiązać, ale myśle że pomogłam choć trochę ;)