Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-06T09:34:23+01:00
Co to są za odpowiedzi i wgl dlaczego =0???
  • Użytkownik Zadane
2010-02-06T11:17:24+01:00
Ja bym to zrobiła tak
(x-1)²(x²-4)=0
ten iloczyn będzie równy zero wtedy, gdy jeden z jego składników będzie równy zero czyli
(x-1)²(x²-4)=0 <=> (x-1)²= 0 lub (x²-4)=0 i teraz rozwiązujemy równanka


(x-1)²= 0 <=> x= 1

x²-4=0 przenosimy
x²=4 więc
x= 2 v x=-2

więc (x-1)²(x²-4)=0 <=> x=1 v x=2 v x=-2

i żadna z odpowiedzi mi tutaj nie pasuje, bo ani nie jest to zbiór liczb rzeczywistych, ani zbiór pusty, a tym bardziej 5.