CZY ODŻYWIASZ SIĘ PRAWIDŁOWO-ZASADY PRAWIDŁOWEGO ODŻYWIANIA(np.ATKINSA,DIETA WEGETARIAŃSKA,),NAPISAĆ O OTYŁOŚCI NIEDOŻYWIENIU,ANOREKSJA,[email protected]

dziękuję

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-08T14:39:21+02:00
Dieta Atkinsa dostarcza dużej ilości białka i tłuszczów, za to ogranicza niemal do minimum węglowodany (z początku do 20 g na dobę, czyli ok. trzech łyżeczek cukru). Nie jesz owoców, pieczywa, potraw mącznych, makaronów i ziemniaków. Tłuszcze (w większości nasycone) stanowiące ponad 60 proc. dziennej dawki kalorii to głównie oliwa, oleje roślinne oraz tłuszcze zawarte w mięsie i rybach.
Wegetarianizm – rodzaj diety charakteryzujący się wyłączeniem z posiłków produktów pochodzenia mięsnego i ewentualnie jaj lub nabiału z pobudek moralnych, etycznych bądź zdrowotnych. W języku potocznym wegetarianizm to zbiór kilku diet, które w różnym stopniu ograniczają spożywanie produktów pochodzenia zwierzęcego.
Otyłość jest powszechną w naszym społeczeństwie patologią sprzyjającą rozwojowi takich chorób jak na przykład: cukrzyca, nadciśnienie tętnicze, choroba niedokrwienna serca, kamica pęcherzyka żółciowego czy zmiany zwyrodnieniowe układu kostno- stawowego.

Otyłość spowodowana jest nadmiernym gromadzeniem tłuszczu w organizmie. Uwarunkowane jest to czynnikami genetycznymi, na które nie mamy wpływu oraz czynnikami środowiskowymi, które możemy i powinniśmy odpowiednio modyfikować. Głównymi czynnikami środowiskowymi są: spożywanie żywności przekraczające zapotrzebowanie organizmu (innymi słowy objadanie się ponad miarę) oraz zbyt mała aktywność fizyczna (siedzący tryb życia, brak sportu).
Niedożywienie (łac. inanitio, ang. undernutrition) – stan organizmu żywego będący skutkiem, zazwyczaj przedłużonego, niedoboru składników pokarmowych (najczęściej tłuszczów i węglowodanów) wynikającym bądź z niedoboru określonych składników w spożywanych pokarmach, bądź to z ich niewielkiej ilości. Skutkiem niedożywienia jest zazwyczaj utrata masy ciała i wychudzenie, rzadziej objawy niedoboru jakiegoś składnika, np. witamin w spożywanym pokarmie. Niedożywienie może być przyczyną znacznego osłabienia organizmu i depresji, apatii czy rozdrażnienia.
Anoreksja jest niewątpliwe chorobą psychiczną, której podłoże znajduje się w rodzinie, środowisku chorego - w pracy, szkole - i ogółem w nieprawidłowych relacjach interpersonalnych. Chora jednostka popada w zaburzenia w odżywianiu w efekcie zetknięcia się z patologiami rodzinnymi, toksycznymi rodzicami, czy brakiem akceptacji środowiska. Oczywiście nie można generalizować, jednak lata prac nad rozgryzieniem fenomenu anoreksji, doprowadzają do wniosku, że brak akceptacji swojego ciała rodzi się z chęci zamanifestowania niepokoju, bądź negacji dotychczasowego życia. Dziewczęta częściej niż chłopcy popadają w tego typu zaburzenia, można jednocześnie mniej więcej określić profil psychologiczny osobnika podatnego na zachorowanie. Jest to najczęściej córka perfekcjonistów, matki przedkładającej zdanie środowiska nad potrzebami miłości u dziecka, jednocześnie dziewczyna w swoim środowisku uchodzi za ideał, bądź wręcz przeciwnie, jest niezauważana i pomijana w grupie.
Bulimia (gr. βουλῑμια, łac. būlīmia nervosa) - żarłoczność psychiczna, chorobliwe objadanie się.
2009-10-08T17:43:43+02:00
Zasady zdrowego żwienia się;
- produkty; dobrej jakosci, zdrowe, czyste,
- czyste rece,
- 5 posilkow dziennie w tym warzywa i owoce,
podstawa naszego zywienia sa weglowodany
- regularne posilki