Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-06T11:09:33+01:00
Przyczyny I rozbioru Polski:
- król nie chce przeprowadzić reform i dać prawa różnowiercom
- część szlachty nie zgadza się z królem, organizuje bunt- Konfederację w Barze- i rozpoczyna wojnę z królem
- wojna domowa (1768- 1772) zwana Konfegeracją Barską zakończyła się wkroczeniem do Polski wojk Rosji, Austrii i Prus i I rozbiorem w 1772r.

RZĄDY SASÓW
w i POŁ xviii W pOLSKĄ RZĄDZILI KRÓLOWIE EKELCYJNI Z NIEMIECKIEJ sAKSONI: aUGUST II mOCNY. aUGUST III. Pochodzili z dynastii Wettinów, ale Polacy nazywali ich "sasię.
Porażki:
-Polska została wmieszana w Wojnę Północna, -wojhna domowa między zwolennikami Sasa i Leszczyńskiego, stąd przysłowie "od sasa do lasa"
- zrywanie sejmów
- w 1773r. - Traktat "Trzech czarnych orłów"(Rosji, Austrii, Prus) o gwarancji ustroju Polski
- niechęć do innowierców

Sukcesy:
-duże wojsko liczące 24 tys. żolnierzy
- sejm pacyfikacyjny wprowadzający pokój,-polepszenie sytuacji gospodarczej, m.in. dzięki handlowi z Saksonią
- uspraewnienie rządów państwa- podporządkowanie ministrowie
- nowe metody gospodarowanie( opłaty czynszowe zamiast pańszczyzny, wznowienie produkcji na wsiach, jarmarki, powstawanie manufaktur)
- budowanie oper i teatrów
- szkoły pArafial;ne Staniśław Konarski "O skutecznym rAD SPOSOBIE"- DZIEŁO GŁOSZĄCE POTZREBY REFORM W pOLSCE.

i chyba tyle.. jak coś to pisz
1 4 1
2010-02-06T11:13:04+01:00
1. -polska nieustannie zbliżała się do uzależnienia od Rosji
-liberum veto
-wolna elekcja
-prawo wypowiadania posłuszeństwa królowi przez szlachtę
1 2 1