Pomocy!!
Wykonaj rysunek pomocniczy ostrosłupa prawidłowego czworokątnego,w którym krawędź podstawy jest równa 12 cm,a krawędź boczna jest o 6 cm od niej dłuższa.
Narysuj siatkę i sklej model tego ostrosłupa:))

Dam naj)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-06T12:46:49+01:00
Ostrosłóp prawidłowy czworokątny to taki który w podstawie posiada kwadrat.Wiec najpierw rysujesz kwadrat o boku 12cm. potem rysujesz symetralne jego boków, co ułatwi ci narysowanie ścien bocznych. Teraz do boków podstawy dorysowujesz boki trójkątów(ścian bocznych) o długości 18cm(bo 12+6=18). Żeby umozliwić sklejenie modelu do neiktorych ścian dorysój "zakładki"(na rysunku zaznaczone kolorem czerwonym).
2 5 2
2010-02-06T16:20:48+01:00
Musisz narysować podstawę. Zacznij od narysowania odcinka o długości 3cm. Następnie narysuj symetralną tego odcinka co pomoże ci w narysowaniu ścian bocznych tego trójkąta. Teraz dorysuj ściany boczne, które będą miały długość 4,5cm. Kiedy masz już gotową podstawę zacznij rysować ściany boczne. Więc zaczynasz od narysowania symetralnych boków podstawy, po czym dorysowujesz ściany boczne. Śiatka jest gotowa. Żby udało ci się ją skleić do niektórych boków musisz dorysować jeszcze kawałek papieru (na rysunku jest zaznaczony kolorm czerwonym).
1 5 1