Zad1. Ile gramów azotanu (V) ołowiu (II) Pb(NO₃)₂ rozpuszczono w 100 g wody w temperaturze 20°C jeśli otrzymano roztwór nasycony? Co się stanie gdy ten roztwór ogrzeje się do 40°C?

Zad2. Ile gramów jodku potasu KI rozpuszczono w 100 g wody aby otrzymać roztwór nasycony w temperaturze 50°C? Co sie stanie, jeżeli roztwór oziębi się do temperatury 20°C?

2

Odpowiedzi

2010-02-06T10:55:34+01:00
1.w tem 20 stopni -58g
w tem 40 stopni - 76g
76-58=18g
odp.
2.w tem 50 stopni-168 g
w tem 20 stopni -144g
168-144=24
odp.wykrystalizuje 24 gram.

15 3 15
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-06T10:56:00+01:00
Witam
zad.1 z wykresu rozpuszczalności jest 52,5g Pb(NO3)2/100g wody
po ogrzaniu do 40*C roztwór stanie się nienasycony

zad.2 z wykresu rozpuszczalności jest 167,5g KI/100g wody
po oziębieniu do 20*C roztwór stanie się przesycony i wykrystalizuje
taka masa KI, aby roztwór był nasycony w 20*C

pozdrawiam

czarnadziura
11 3 11