Odpowiedzi

2010-02-06T10:48:49+01:00
Wymiary:
10x20x2cm
100x200x20mm=400000mm3
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-06T10:49:59+01:00
V = (2cm)³ = 8 cm²
V - objętość klocka i zarazem objętość wypartej wody.
P = 10 cm*20 cm = 200 cm² - pole powierzchni podstawy akwarium.
V = P*h
h = V : P = 8 cm³ : 200 cm² = 0,04 cm = 0,4 mm
Odp. Poziom wody w akwarium podniesie się o 0,4 mm , o ile ten
klocek zatonął.