Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-06T11:09:24+01:00
Marek Kotański tak jak Brat Albert pomagał ludziom bezdomnym . Karmił ich , opiekował się nimi i zapewniał dach nad głową . Utrzymywał ich w czystości , aby nie mieli wesz czy pcheł . Organizował też osady dla osób dotkniętych wirusem HIV i chorych na AIDS w ramach stowarzyszenia "Solidarni Plus".W 1974 podjął pracę w Szpitalu Psychiatrycznym w Garwolinie, gdzie mieścił się oddział dla osób uzależnionych od narkotyków . W 1993 założył Markot – Ruch Wychodzenia z Bezdomności (obejmujący 100 ośrodków dla bezdomnych, samotnych matek z dziećmi, osób niepełnosprawnych, terminalnie chorych). Rozwinął również system pomocy dla osób opuszczających więzienia, działający od 1994.
110 4 110
  • Użytkownik Zadane
2010-02-06T14:51:56+01:00
Był popularny i lubiany przez niektóre grupy społeczne, często pokazywany przez media, chociaż niejednokrotnie jego bezkompromisowa postawa budziła sprzeciw, a czasem agresję innych grup społecznych. Od 2002 corocznie organizowane są koncerty charytatywne pt. "Dzień Kotana – Daj siebie innym", poświęcone pamięci Marka Kotańskiego.
27 2 27
2010-02-06T15:50:21+01:00
Marka Kotańskiego można uznać za kogoś kto realizował ideę św. Alberta iż tak ja Brat Albert pomagał samotnym,bezdomnym, osobom które potrzebowały pomocy. Zakładał różne grupy i stowarzyszenia dla ludzi chorych na Hiv:)
41 3 41