Odpowiedzi

2009-10-08T14:55:11+02:00
Roman słodzi każdą herbatę, wsypując 2 łyżeczki cukru po 5g każda. na ile herbat wystarczy mu 1kg cukru?

odpowiedź i rozwiązanie.
2x5g=10g <-Ile gram słodzi roman na jedną szklanke .
10gx100=1000g <-wynik ile wystarczy mu na 100 herbat.
1000g razy 5=5000g=5kg
100x5=500<_na tyle wystarczy mu herbat.

Odp.Romanowi wystarczy na 500 herbat.
2009-10-08T14:55:13+02:00
1 herbata = 2*5g = 10 g gdzie 1 kg=1000 g
Zatem
1 kg: 10 g = 1000g :10 g= 100
Odp. Romanowi kilogram cukru wystarczy na posłodzenie 100 herbat.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-08T14:56:48+02:00
Roman słodzi każdą herbatę, wsypując 2 łyżeczki cukru po 5g każda. na ile herbat wystarczy mu 1kg cukru?

1kg = 1000g
1000g : 5g = 200 - na tyle ŁYŻECZEK cukru starczy mu kilogram cukru
200 : 2 = 100 - na tyle HERBAT wystarczy mu kilogram cukru

Odp. Panu Romanowi 1 kilogram cukru wystarczy na 100 herbat :)