Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-06T11:22:11+01:00
A) 360°× 1/12 = 30° kąt -środkowy
30° : 2= 15° kąt środkowy

b) 4/5 × 360°= 288°
288°:2=144°

c) 5/9 ×360°=200°
200°:2=100°
1 5 1
2010-02-06T15:29:18+01:00
A)1/12 okregu:
360/12=30 <---kąt środkowy
30/2=15 <-----kąt wpisany

b)4/5 okregu:
360/5=72
72*4=288 <----kąt środkowy
288/2=144 <---- kąt wpisany

c)5/9 okregu:
360/9=40
40*5=200 <---- kąt środkowy
200/2=100 <--- kąt wpisany

:-)