Na tabliczkach wpisano po dwa symbole pierwiastków chemicznych.W każdej parze zakreśl symbol tego pierwiastka,który jest bardziej aktywny chemicznie. wybór uzasadnij,kierując się położeniem pierwiastków w układzie okresowym. np. /Na/K/
sód,na:1.grupa,3.okres potas,k:1.grupa,.4.okres

a)/I/F/
b)/Ca/K/
c)/B/N/

dziękuję bardzo.;*

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-06T11:29:35+01:00
A) F bardziej aktywny bo jest 1 w grupie
b) K jest bardziej aktywny bo jest w 1 gupie, łatwiej mu oddac 1 elektron walencyjny
c) B
16 3 16
2010-02-06T11:33:43+01:00
A)
I jod grupa17 okres 5
F fluor grupa 17 okres 2
fluor jest bardziej aktywny chemicznie
b)
Ca wapń grupa2 okres 4
K potas grupa1 okres 4
potas
c)
B bor grupa 13 okres 2
N azot grupa15 okres2
azot
17 3 17