Odpowiedzi

2010-02-06T11:38:21+01:00
A) 3√3, 2√2, 3√2

3√2+ 2√2> 3√3 odp. tak trójkąt o podanych bokach jest prostokątny.


b) √6, 2√5, √14

√6+√14<2√5 odp. nie trójkąt o podanych bokach nie jest prostokątny.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-06T11:42:01+01:00
A) (3√3)^2 = (2√2)^2 + (3√2)^2
27 = 8 + 18
27 = 26
L ≠ P
Trójkąt a) nie jest prostokątny.
b) √6, 2√5, √14
(√6)^2 + (√14)^2 = (2√5)^2
6 + 14 = 20
20 = 20
L = P
Trójkąt b) jest prostokątny.
[ ^2 - do kwadratu]