Odpowiedzi

2010-02-06T12:10:44+01:00
Julia Capulet jest jedyną córką Capuletów, którzy wywodzili się z rodu szlacheckiego. Ma niespełna 14 lat i mieszka z rodzicami oraz ukochaną nianią Martą w Weronie. Delikatna, piękna, pełna wdzięku, z któtego nie zdaje sobie sparwy. Nieśmiała, cicha i posluszna. Zmienia się z chwilą, gdy poznaje Romea. Rozsądna, zdaje sobie sprawę z wszelkich komplikacji, jakie niesie ze sobą ta miłość. "Dla mej miłości wróżba to złowroga, że muszę kochać obmierzłego wroga." Postępowanie Julii dowodzi, że w imię miłości jest w stanie pokonać wsystkie przeszkody. Przeklina nianię za jej radę, by zapomniała o ukochanym, wypędzonym mężu. Odważna, zdecudowała się wypić usypiającą miksturę brata Wawrzyńca i pozostać sama w grobowcu. Jest uczciwa, oddana i wierna. W ciągu zaledwie kilku dni możemy obserwować przemianę niewinnej, niedoświadczonej dziewczynki w prawdziwie dojrzałą i konsekwentną w swych działaniach kobietę. Jest to postać pozytywna, która życiem poświadcza wartość przysięgi małżeńskiej.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-06T14:18:45+01:00
Julia początkowo jawi się jako czternastoletnia, niewinna dziewczynka, zbyt młoda na zamążpójście. Świat młodziutkiej bohaterki wyznaczają autorytety, jednym z nich jest ojciec, drugim matka, a trzecim piastunka. Gdy poznaje Romea, w jednej chwili zmienia się jej cały świat. Pomimo wyznaniu Montekiemu swoich uczuć, dziewczyna nie wieży w jego przysięgi i obietnice. Po śmierci swojego ukochanego dziewczyna odbiera sobie życie.



PS. To nie jest z netu tylko z mojego zeszytu...xD
1 5 1