Odpowiedzi

2010-02-06T12:16:50+01:00
-no Polska dołączyłą do innych krajów chcrześcijańskich, zktórymi moła dojść do porozumienie ;>
-zapobieganie wzrostu wpływom niemieckim i ustanoiwienie samodzilenej pozycji państwa
-umiocnienie władzy
-o przyujęciu chrzyu do polski cześciej przybywali duchowni :)

coś takiegoo :D pzdr ;*
1 4 1
2010-02-06T14:10:45+01:00
1.Władca Polski stał się równym innym władcą chrześcijańskiej Europy
2.Umożniło się znaczenie władcy wobec poddanych
3.Duchowni jako ludzie wykształceni prowadzili szkoły , dyplomacje,misje.
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-06T14:30:13+01:00
Polityczne:
-mógł zawierać pakty i sojusze z krajami chrześcijańskimiy
-władca stał się równy z wieloma innymi władcami chrześcijańskimi
kulturowe:
-w Polsce zaczęto uczyć się łaciny która była językiem powszechnie stosowanym w Europie i na świecie
religijne
-powstały biskupstwo w Poznaniu w 968r. i w Gnieźnie w 1000r.
myślę że pomogłem
10 2 10