Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-06T12:05:44+01:00
A) kryzys gospodarczy spowodowany brakiem niewolników
b) osłabienie władzy cesarza
c) podział imperium Rzymskiego przez Teodozjusza Wielkiego w 395r.
d) Barbaryzacja armii rzymskiej
e) wzrost znaczenia wodzów armii (oni zostawali tez cesarzami)
f) pojawienie się Hunów pod przewodnictwem Attyli w Europie
g)wielka wędrówka ludów
h) najazdy wandalów na Rzym


mysle, że o to chodzi ;p;p;p;p

7 3 7
2010-02-06T12:07:50+01:00
Upadek cesarstwa rzymskiego spowodowało między innymi ;wojny domowe,utracono kontrole nad cesarstwem,gigantyczne kosztay.




Równie ważną - jak się wydaje - przyczyną, pociągającą za sobą szereg innych, był fakt, że Rzym zaprzestał podbojów.
Już w I-II w. n.e. poziom życia, szczególnie w miastach, był bardzo wysoki, a Rzymianie przestali odczuwać chęć do walki. Rzymscy proletariusze godzili się najwyżej na wstępowanie w szeregi pretorianów lub kohort miejskich. Na przełomie II i III w. n.e. nastąpiła ostatnia próba kontynuowania polityki ekspansjonistycznej .

Proszę bardzo!!!
3 3 3
2010-02-06T12:21:40+01:00
-Przeludnienie w cesarstwie
-Ciągłe najazdy plemion
-Słaba władza
-Bunty żołnierzy
-
4 4 4