Odpowiedzi

2010-02-06T11:55:19+01:00
Negatywne skutki kolonizacji - w czasie kolonizacji dochodziło do wojen i grabieży, a także stosowania przemocy i aktów terroru przez białych przybyszów wobec słabiej uzbrojonych tubylców. W wyniku tego nastąpiła fizyczna eliminacja olbrzymiej liczby autochtonów. Ponadto ludność tubylcza stawał się też niewolnikami bez żadnych praw (odbieranie siłą ziemi itd.)
9 3 9
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-06T12:36:36+01:00
W XIX w. Europejczycy skolonizowali część Afryki. Miała ona jednak negatywne skutki. W czasie kolonizacji często odbywały się przeróżne wojny i bitwy oraz rabunki. Dochodziło także do stosowania przemocy wobec ludzi i aktów terroru. W wyniku tych zdarzeń nastąpiła fizyczna eliminacja autochtonów. Tubylcy, czyli Afrykanie stawali się niewolnikami z zarządzenia władcy. Musieli oddawać swoje ziemie, a czasem cały majątek. Byli także wykorzystywani w pracach fizycznych.
;))
9 3 9