Odpowiedzi

2010-02-06T12:22:30+01:00
Ca(OH)₂

M = 40+2(16+1) = 74g

O₂:
100% ---- 74g
x% ------- 32g

x = 32*100/74
x = 43,24%
______________

Ca:
100% ---- 74g
x% ------- 40g

x = 100*40/74
x = 54,05%
______________

H₂:
100% ---- 74g
x% ------- 2g

x = 2*100/74
x = 2,7%
6 2 6
2010-02-06T12:23:31+01:00
Ca(OH)2

Ca = 40
O = 16
H = 1

Masa całości = 40 + 16 * 2 + 1 * 2
masa całości = 74 u.

74 - 100%
40 - x

x = 100 * 40 / 74
x = 54 %

74 - 100%
32 - y

y = 100 * 32 / 74
y = 43 %

74 - 100 %
2 - z

z = 2 * 100 / 74
z = 3 %
4 2 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-06T12:25:56+01:00
Wodorotlenek wapnia - Ca(OH)₂
Masa wodorotlenku wapnia - 40u+2x(16u+1u)=40u+34u=74u
masa Ca w wodorotlenku wapnia - 2x40u=40u
masa O w wodorotlenku wapnia - 2x16u=32u
masa H w wodorotlenku wapnia - 2x1u=2u

zawartość % Ca w wodorotlenku wapnia -40/74x100%=ok.54%
zawartość % O w wodorotlenku wapnia - 32/74x100%=ok.43%
zawartość % H w wodorotlenku wapnia - 2/74x100%=ok.3%

Licze na naj:*
4 5 4