Odpowiedzi

2010-02-06T12:22:29+01:00
Mutualizm - jedna z interakcji protekcjonistycznych między populacjami, charakteryzująca się obopólnymi korzyściami o takim stopniu, który praktycznie wzajemnie uzależnia istnienie obu populacji.

Przykłady:

* przeżuwacze i ich bakterie jelitowe,
* mikoryza – współpraca roślin naczyniowych z grzybami,
* rośliny bobowate i bakterie asymilujące azot,
* storczyki i grzyby,
* termity i ich fauna jelitowa (wiciowce rozkładające celulozę).

Specyficzną odmianą mutualizmu jest helotyzm, występujący np. u porostów.
2 4 2
2010-02-06T12:23:21+01:00
Mutualizm to scisła symbioza organizmów w ktorej przynajmniej jeden z nich nie może zyć bez drugiego. W poroście porost jest uniezalezniony od grzyba ktory daje mu scgronienie, natomiast grzyb potrzebuje porostu by pobierać substancje odrzywcze.
5 3 5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-06T12:24:25+01:00
Mutualizm w przypadku porostów polega na tym, że grzyb stanowi środowisko dla glonu, pobiera wodę i sole mineralne z podłoża, chroni przed wysychaniem, glon zaś produkuje w procesie fotosyntezy związki organiczne.


liczę że będzie dobrze ;D
5 5 5