Podróżnicy stwierdzili, ze jesli beda spozywali kazdego dnia pelne racje zywnosciowe, to zapasy wystarcza im na 10 dni. oblicz, na ile starcza im te zapasy, jesli racje zywnosciowe zostana zmniejszone o 1/6 ZAPISZ OBLICZENIA !!!

/ kreska ulamkowa

2

Odpowiedzi

2010-02-06T12:42:16+01:00
X - dzienna racja żywnościowa
a - liczba dni, na które wystarczy (po zmniejszeniu) pokarm

x > 0, a > 0

10x = a * 5/6 * x [dzielimy stronami przez x]
10 = a * 5/6 [mnożymy stronami przez 6/5]
12 = a
a = 12
Odp.: Żywność wystarczy im na 12 dni.
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-06T12:44:39+01:00
V - ilosc racji zywnosciowych
x - racja zywnosciowa
y - ilosc podroznikow
z- na tyle dni wystarczy podroznikom racji po zmniejszeniu racji o 1/6
10*x*y=V
z*5/6x*y=V

10*x*y=z*5/6x*y
10=z*5/6
z= 12
Odp Zapasy starcza im na 12 dni

6 2 6