Odpowiedzi

2010-02-06T12:48:55+01:00
W elektrowniach wodnych.
7 3 7
2010-02-06T12:50:06+01:00
Woda przyciągana siłami grawitacji napędza turbiny prądnicy.
5 3 5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-06T16:38:24+01:00
Woda znajdująca się na pewnej wysokości posiada energię potencjalną. Spadając z pewnej wysokości na turbiny wodne wprowadza je w ruch obrotowy - więc ta energia potencjalna wody zamieniona jest na energię kinetyczną. ta energia z kolei zamieniana jest na energię elektryczną (zwój drutu obraca się w polu magnetycznym i w ten sposób indukowany jest prąd. (to tak najkrócej pisząc)
8 5 8