1. Przedstaw swoje propozycje sposobów ochrony ptaków.

2. Wymień te elementy budowy ciała ssaka, które umożliwiają utrzymywanie stałej temperatury ciała.
a) .............
b) .............
c) .............

3. W jakim celu naskórek dżdżownicy wydziela śluz?

4. CZy występowanie na polu lub działce dużych ilości dżdżownic jest zjawiskiem pożytecznym czy szkodliwym? Uzasadnij odpowiedź.

3

Odpowiedzi

  • kopi
  • Początkujący
2010-02-06T13:32:09+01:00
1) budowa karmników
2).a)układ krwionośny
b)budowa skóry
c)tkanka tłuszczowa
3)Naskórek dżdżownicy wydziela śluz, który w czasie jej poruszania się zmniejsza tarcie ziemi, chroni przed uszkodzeniem i wysuszeniem.
4)Pół na pół.
Dżdżownice spulchniają glebę, dając lepsze efekty wzrostu roślin.
Jednak pożywiają się one korzeniami roślin, co może także spowolnić och wzrost i rozwój.
2 2 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-06T16:27:07+01:00
1.
a)Zabronic umyślego niszczenia siedlisk oraz stosowania srodków chemicznych w popliżu ich siedlisk.
b) przeniesienie pojedynczych osobników lub ich grup z siedliska naturalnego w sztuczne warunki ( np. ogrody zoologiczne), w celu ich rozmnożenia albo zachowaniu puli genowej.
c)Restrukcja ekologiczna

Co do odp, udzielonej wczesniej "budowa karmników" - jak budowa karminków może przyczynic sie do ochrony? można tak je jedynie dokarmiac, nie ma to nic wspólnego z ochroną, co jak postawisz karmink, to ptaki nie wyginą? bzdura.

2.
a) ciało pokryte włosami
b) liczne gruczoły potowe
c)wysoko rozwinięty układ krwionosny (kew reguluje temp. ciała-termoregulacja)
3.
Zmniejsza tarcie ziemi, chroni przed uszkodzeniami mechanicznymi.

4.
Zjawiskiem pożytecznym: Dzdzownica poprawia żyzność gleby poprzez jej spulchnianie, mieszanie i napowietrzanie.

Co do poprzedniej odp. Dżdżownice nie zywią się korzeniami roslin żywią ię tylko i wyłącznie OBUMARŁYMI szczątkami roslin i zwierząt wystapujących w glebie, nie maja układu przystosowanego do trawienia tak złożonej celulozy, ani zębów.

1 5 1
2010-02-06T17:50:06+01:00
Zad.1
-dokarmianie ptaków,
-budowanie budek dla ptaków,
-nie niszczyć im gniazd,

zad.2
-futro,
-tłuszcz,
-skóra,

zad.3
Naskórek dżdżownicy wydziela śluz zapobiegając jej wyschnięciu,

zad.4

Obecność dżdżownic w glebie jest pożyteczne, ponieważ przez kopanie w ziemi spulchniają ją