70. Na ciało o masie m = 10 kg działa siła wypadkowa Fw = 5 N. Jakie jest przyspieszenie tego ciała?

71. Jaka jest siła silnika samochodu o masie m = 1000 kg, jeżeli siły oporu powietrza i siły tarcia mają wartość F = 1000 N, a jego przyspieszenie wynosi a = 1 m/s2?

72. Z jakim przyspieszeniem zsuwa się po równi pochyłej o kącie nachylenia alfa ciało o masie m?

do zadania 76 -włącznie jak któres wiecie to bardzo prosze o pomoc jak najszybciej- dziękuję

2

Odpowiedzi

2010-02-06T13:06:10+01:00
70.
dane szukane
m=10kg przyspieszenie tego ciała?
Fw=10n

10x10=100
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-06T13:09:42+01:00
1

dane:
m=10 kg
F=5N

szukane:
a=?

wzór:
a= F/m

rozw.

a= 5N/ 10 kg
a= 0,5 m/s²

reszty nie wiem ;| mam nadzieję,że chociaż trochę pomogam. ;]